اولین جلسه ی فعالان فرهنگی و فضای مجازی با امام جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 76
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 352
:: بازدید ماه : 8041
:: بازدید سال : 20730
:: بازدید کلی : 297868
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 20 ارديبهشت 1400

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به دنبال یکی از مصوبات جلسه ی اردیبهشت ماه شورای فرهنگ عمومی به همت «امام جمعه ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و انجمن روزنامه نگاران» ، اولین جلسه ی فعالان فرهنگی و فضای مجازی در شبستان مصلی نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 22:15 یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 1400 با حضور «حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، عباس کرم الهی ، دکترعلیرضا کریمی ، مجتبی پناهی ، کریم ستاوی و فائقه شیرک  اعضای هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران ، عبدالزهرا برهانی ، دکتر کرم یعقوبی ، استاد فاطمه چنانی ، رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ، محمد شکوهی رئیس انجمن فیلم و عکس ، امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان ، حسین یلالی سرپرست گروه هنری مهتاب ، و..... و جمعی از فعالان فرهنگی و فضای مجازی و اصحاب رسانه » اولین جلسه ی فعالان فرهنگی و فضای مجازی شهرستان شوش برگزار شد .

دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش که مجری گری این جلسه را بر عهده داشت ضمن قدردانی از امام جمعه ی شهرستان شوش که برای اولین بار یکی از دغدغه های فرهنگی شوش را مرتفع نمود به هدف برگزاری جلسه اشاره کرد و گفت : امام جمعه ی شهرستان شوش چند روز پیش در جلسه ی شورای فرهنگ عمومی از ما خواسته بود که جلسه ی فعالان فضای مجازی را برگزار کنیم و ما امشب دور هم جمع شده ایم تا هم امیدبخشی را در فضای مجازی برای مردم مهیا کنیم و هم آمار مشارک مردم در روز اخذ رأی سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری و ششمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر و روستا را بالا ببریم لذا در همین راستا ابتدا به سخنان امام جمعه توجه خواهیم داشت و در ادامه 7 نفر از فعالان به نمایندگی به نکته نظرات خود خواهند پرداخت .

سپس حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات از خداوند عالم ، پیرامون هدف برگزاری جلسه گفت : شما در فضای مجازی تلاش زیادی دارید اما باید بدانیم که  از ظرفیت فضای مجازی  باید در راستای «انقلاب در سطح کشور و مسائل شهرستان شوش» باید استفاده کنیم .

وی برای اثبات حرف خود به سرعت پلنگ و آهو پرداخت و گفت : سرعت یوزپلنگ در ساعت 90 کیلومتر است در حالی که سرعت آهو در ساعت بین 110 تا 120 کیلومتر است ، اما چرا همیشه آهو اسیر چنگال یوزپلنگ می شود ؟ چون مرتب به پشت سر و اطراف خود نگاه می کند و از سرعتش گرفته می شود ، همانطور که ما آدم ها به اطراف خود نگاه می کنیم  به مرتب می گوییم فلان شهرستان چرا اینقدر پیشرفت کرده است و بمان شهرستان این امکانات را دارد  و اصلا به فکر توسعه و آبادانی شهرستان شوش نیستیم ؛ لذا آن چیزی که به صلاح است  را باید انجام دهیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : البته ما در مورد نقاط قوت دیگر شهرستان ها باید الگوبرداری کنیم  نه این که دیگران را به صورت صد درصد از خود برتر بدانیم  و شهرستان خود را تهی بدانیم ، وقتی خرمشهر را فتح کردیم حتی بلد نبودیم با سلاح های جنگی چطور کار کنیم ، وقتی آر . پی . جی را آوردند  روزهای اول نمی دانستیم که این سلاح  آتش عقبه دارد و به همین منظور تعدادی از نیروها را از دست دادیم اما الان به جایی رسیده ایم  که رئیس جمهور آمریکا  می گوید : « قدرت موشکی و پهبادی ایران  به حدی رسیده که معادله ها را به هم زده است »  و یا کار نیروی دریایی سپاه در قدم اول، حفاظت از کشتی‌های نفت‌کشی بوده که از تنگه هرمز عبور می‌کرده‌اند. این کشتی‌ها تا بندر امام خمینی (ره) اسکورت می‌شدندو این کار به جای رسید که یکی از کشتی های نفت کش آمریکا که توسط دو نام جنگی این کشور اسکورت  می شد  اما  توسط نیروهای ایران وقتی که موشک شلیک شده توسط یکی از این ناوهای جنگی در آسمان قفل شد به ساحل دریای خیلج فارس آورده شد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در ادامه گریزی به بیانات مقام معظم رهبری که به مناسبت سوم خرداد سالزوز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال 1395 اشاره کرد و تصریح نمود : فرمانده کل قوا در دانشگاه امام‌حسین(ع)فرمود : « امام راحل ، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.» ، «  اما بدانید خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است .» یعنی در مقاطعی  ما یک سری کارها را بلد نیستیم .

وی افزود : برخی فرق پیام رسان و شبکه ی اجتماعی  را نمی دانستند  ، سواد رسانه ای یشان  آنچنان  نبود ؛ اما الان جوانان ما سواد رسانه ای یشان بالاست  «ما باید به جایی برسیم که آنهایی که دارند از فضای مجازی به ضرر انقلاب  و شهرمان کار می کنند باید  از این فضای مجازی بر علیه دشمن استفاده کنیم و یک فتح الفتوح  دیگر رقم بزنیم» در مقابل هجوم دشمن  در حال حاضر پاسخ دهنده هستیم . می گویند کسی که در جایگاه جواب دهنده باشد شکست می خورد و آن کسی پیروز است که سئوال بپرسد  و در واقع سئوال را باید باسئوال  جواب دهیم  که دشمن مجبور باشد جواب بدهد ؛ ما در دنیای واقعی  جواب کوبنده  داده ایم ولی در فضای مجازی  باید  بحث تساوی یا عدالتی با مردم در میان می گذارند را از دشمن سئول کنیم آنها چه عدالتی را بین مردم به وجود آورده اند ؟ در مورد حقوق بشر  چه کرده اند ؟  در مورد دمکراسی چه کرده اند؟ آیا در انتخاباتی که در آمریکا برگزار شد دمکراسی رعایت شد؟ لذا باید ما همیشه سئوال کننده باشیم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل به یک راه حل برای برون رفت از این وضعیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت : باید یک اتفاق بیوفتد  ، باید یک مجموعه شکل بدهیم  و این مثلا انجمنی در شوش وجود ندارد برای ساماندهی فضای مجازی  عده ای از شما داوطلب شوند و با یک انتخابات هیئت مدیره ای  مشخص گردد  ، تعدادی هم هستند که در فضای مجازی فعالیتی ندارند  می توانند در زمینه های « فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، هنری ، بهداشتی، مذهبی و.... » به این انجمن خوارک بدهند و آنها را تغذیه نمایند .

وی در ادامه به امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد : امروز اقتضای ما امیدآفرینی است ؛ مقام معظم رهبری در این راستا می فرماید : «  امروز فضای مجازی فرصتی است برای امیدآفرینی در جامعه ؛ باید بدانیم با این بار سنگین امانتی که انقلاب به دوش ما گذاشته وظایفی داریم ازجمله تواصی به حق و صبر و شناخت دشمن و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به این دشمن.» لذا آن چیزی که می تواند مردم را زنده نگه دارد امید آفرینی بین آنها است و اگر هدفمان این باشد  که حداقل  در شهرستان خودم درصد مشارکت  را در روز انتخابات بالا ببریم  باید تکلیف خود را ادا کنیم و شوش را بیش از پیش معرفی کنیم ؛ هنوز خیلی ها در کشور  شوش دانیال را نمی شناسند در صورتی که علاوه بر شاخصه های « مذهبی ـ تاریخی ـ گردشگری ـ دفاع مقدسی ـ تولیدی ـ صنعتی و کشاورزی » ما مثلا « خیار چعب ، گوجه خسرج و...... » را داریم وقتی یکی از خارج از کشور در مورد کشاورزی شوش از من پرسید گفتم «شوش همانند کالیفرنیا مهد کشاورزی است .» ولی چون از طرفی کارخانجات تبدیلی نداریم و از طرفی اتحادیه ای نداریم که محصولات کشاورزان ما بدون واسه به بازار وارد شوند دست دلال حذف می شود و کشاورزان ما بیش از این ضرر و زیان نمی بینند .

وی افزود : در حال حاضر جوان شوشی با 35 تا 40 سال سن  بیکار است و از طرفی مجرد مانده لذا وقتی با او صحبت می کنیم  می گوید :  لذا ما باید مطالبه گری را در خود تقویت کنیم .

حجت الاسلام علیزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت : شهرستان شوش قطب کشاورزی در ایران هست چرا شهرستان شوش میدان تره و بار ندارد ايجاد ميوه و تره‌بار در شهرستان شوش يك گام بسيار بلند براي توسعه روزافزون برای بخش کشاورزی شهرستان شوش محسوب مي‌شود.

در ادامه ؛ غلامعباس اسلامی پناه در پاسخ به بخش از سخنان امام جمعه مبنی بر این که اتحادیه ی کشاورزی در شوش وجود ندارد گفت : در شهرستان شوش هم انجمن صنفی کشاورزان وجود دارد و هم  نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی  و برای راه اندازی صنایع تبدیلی خیلی تلاش کرده ایم ولی موانع ای سر راه می گذارند که شوش به صنایع تبدیلی نرسد .

«دکتر کرم یعقوبی مدرس دانشگاه و از فعالان فرهنگی اجتماعی در فضای مجازی  ـ هدایت انصاری برادر شهید و از کارشناسان حقوق ـ علی نیکخواه از مجریان و فعالان اجتماعی ـ مهدی آل کثیر خبرنگار اگزار ـ عبدالزهرا برهانی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و فعال فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی ـ حسین یلالی سرپرست گروه هنری مهتاب و برادر شهید ـ حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی و استاد فاطمه  چنانی مدرس دانشگاه ، مترجم و عضو شورای نویسندگان پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز »  نکته نظرات خود را تشریح نمودند .

 

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش گفت:ایجاد حس امید بین مردم یکی از مولفه های اجتماعی است و مردم باید تمام قد و همدل جهت حل کردن مشکلات خود وارد عمل شوند و با همدلی می توان مشکلات شهر ومحله را می توان حل کرد.

وی در مهمترین بخش سخنان خود به جشنواره مهواره اختصاص داد و در این خصوص گفت : بیش از 80 مسئله از 50 محله ی شهرستان شوش ثبت شده و این شهرستان تا این لحظه در ردیف سوم استان خوزستان قرار دارد .

استاد فاطمه چنانی مدرس دانشگاه ، فعال فرهنگی و عضو شورای نویسندگان پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوزخواستار ایجاد یک وحدت رویه بین فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان شوش شد و خواستار فعالیت هرچه بیشتر فعالان فرهنگی و اجتماعی در جهت حل و فصل مشکلات شهرستان شوش شد.

در جمع بندی این نشست امام جمعه ی شهرستان شوش به خروجی های این جلسه اشاره کرد و گفت : خروجی جلسه ی امشب تشکیل انجمن فضای مجازی با نظارت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  است و از طرفی بدانیم برای رسیدگی به مشکلات شهرستان شوش فضای مجازی  را به فضای سیاسی نکشانیم  هر چند که به نفع خودمان باشد  و از تفکرات همه استفاده کنیم  و از تک رأی بودن جدا پرهیز کنیم  ، وسط جمع و با جمع باشیم ، هر وقت یک دست و یک دل بودیم به اهداف خود خواهیم رسید .

 

 

در حاشیه :

وقتی که در شهرستان شوش انجمن روزنامه نگاران با نظارت مستقیم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس اساسنامه از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده و بر اساس ماده ی 6 اساسنامه فعال نمودن کمیته فضای مجازی یکی از اهداف انجمن روزنامه نگاران است ، اگر همین کمیته را براساس ماده ی 6 فعالیت خود را آغاز نماید موازی کاری پیش نخواهد آمد .

ماده‌ 6) ـ  اهداف‌ ‌

ـ تشكيل کانون پیشکسوتان مطبوعات و كميته هاي :  « فضای مجازی ـ ارزشیابی ـ امور پشتیبانی ، امور پذیرش  ، امور آموزش و پژوهش ـ نشریات دانشجویی ، کمیته IT ، طرح و برنامه ، ادبی ، برگزاری نمایشگاه ها  و .... » با استفاده از اعضاي فعال و واجد شرايط انجمن .



:: بازدید از این مطلب : 1384
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.